بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Monday, January 04, 2010

Aku Ingin Pulang

Uhuk uhuk uhuk batuknya si mamak menyedarkan dari lamunan yang sentiasa membelenggu pemikiran terhadap cintanya dunia melebihi akhirat. Bagaimana aku mahu mencintai akhirat melebihi duniaku? Hati kecil kekadang mengingat perihal tentang seksaan neraka tetapi selalunya nafsu yang selalu menang. Aku ingin merubah hidupku, aku ingin kembali ke jalan yang lurus, aku ingin menuju kepada Allah. Aku ingin mengecapi rasa tenang dalam hidup ini. Aku yakin ketenangan hanya akan dapat dirasai apabila berada di landasan yang betul selari dengan fitrah atau naluri sebagai makhluk Allah yang sewajibnya mengikut setiap suruhannya. Aku cuba memuji-muji Allah dengan pujian "Laailaahaillallah" berulang-ulang kali. Nah, aku dapat rasakan ada semacam suatu anjakan dalam diri ini yang......sangat tenang dan indah. Langsung menidakkan kekusutan yang berlaku dalam hidup ini dan membawaku lebih matang dalam menjalani ketetapan yang telah ditetapkan Allah yang aku percaya akan ada hikmahnya nanti, suatu ketika nanti. Segala kecelaruan dunia dapat dilupakan dan perasaannya sangat indah tidak seperti yang dapat digambarkan dengan kata-kata. 'Dadah' ini lebih berkesan dalam memberi ketenangan pada diriku, aku yakin.

Dipetik dari : makhluk Allah

No comments: